2016. december 1., csütörtök

Borscs II. (céklaleves)

BORSCS II. (CÉKLALEVES)
Pompás zöldségleves a rózsaszín árnyalataiban


Hozzávalók:

2 db teniszlabdányi cékla (40 dkg)
1 fehérrépa
2 sárgarépa
2-3 szál zeller
1 zöldpaprika
1 cikk fokhagyma
1 fej vöröshagyma 
2 nagyobb burgonya (60 dkg)
2 dl tejszín
2 ek liszt

Elkészítése:

A megpucolt zöldségeket kis kockákra vágva beletettem egy fazékba a vékony csíkokra vágott vöröshagymával együtt. Annyi vizet öntöttem rá, hogy bőven ellepte. Beletettem egészben a zöldpaprikát, a zellerlevelet és a fokhagymát is. Megsóztam és puhára főztem. Amikor megfőtt, a tejszínben csomómentesre elkevert liszthez kevés zöldséglevet öntöttem, majd beleöntöttem a levesbe, és kiforraltam. Olyan szép rózsaszínű, mint a meggyleves, és mégis ez egy fantasztikus ízű zöldségleves. Főtt tojással díszítve tálalom.

Nincsenek megjegyzések: