2016. november 21., hétfő

Főzelékek

Zöldborsófőzelék

glutén-, tej-, tojás- és olajmentes

Ez az egyik kedvenc főzelékem. Tápláló és hamar elkészül. Szerintem zsenge borsóból az igazi.


Hozzávalók:

1 kg zsenge, édes borsó
1 liter víz
1,5 tk. só
1 ek. vágott petrezselyem

A habaráshoz:

1 dl héjatlan mandula vagy kesudió
2 dl víz
4 ek. kukoricakeményítő
negyed tk. só
1 ek. barna cukor vagy xilit
1 tk. citrom(elhagyható)

Elkészítése:
A zöldborsót só nélkül tettem fel főni 1 liter vízben , és miután megpuhult, csak ezután sóztam meg. Ugyanis só nélkül hamarabb megfő, ezért több vitamin marad benne, és a színe is szebb zöld marad. Én a Himalája sót használom, mert ez  természetes finomítatlan só.
Amíg a főtt a borsó, ezalatt a habarás alapanyagait krémesre mixeltem 1 dl vízzel, és csak ezután adtam hozzá még 1 dl vizet.  Ezt folytonos kavarás mellett beleöntöttem a forrásban lévő főzelékbe. Kiforraltam, és lelkesen kavargattam, nehogy leragadjon. Beletettem a petrezselymet, a cukrot, és végül a citromlével kiemeltem az ízeket, majd elzártam alatta a gázt. Diókolbásszal tálaltam.
Legutóbb kesudióval  készítettem a habarást, és azzal "krémesebb állagú lett ". Az egyik legértékesebb olajos mag a mandula, mivel most csak ez volt itthon, ezért ezt használtam. Finom lett.

Nincsenek megjegyzések: